legacy cb outback cb xv cb impreza cb wrx
  LEGACY OUTBACK XV IMPREZA WRX

 

SUBARU FORESTER

 forester

Navrženo pro vaše pohodlí.

Pozice kyčlí cestujících u předního sedadla je situována tak, aby se ještě více usnadnilo nastupování a vystupování. Prostor pro zavazadla je zase vybaven řadou možností nastavení a poskytuje dostatek místa, aby pojmul širokou škálu předmětů, které jsou klíčovým požadavkem rozmanité každodenní práce a všech činností ve volném čase. Tato všestrannost je podstatou filosofie stojící za koncepcí modelu Forester v každé jednotlivé oblasti jeho skvěle propracovaného interiéru.
Flexibilita je součástí vozu.

Takový byl záměr při vy tváření multifunkční středové konzole. Překlopením horní části se objeví dva držáky nápojů pro zadní sedadla stejně tak jako miniaturní posuvný stolek. Důvtipné uspořádání sedadel poskytuje možnost vy tvoření zcela plochého zavazadlového prostoru poskytujícího vyhovujících 1629 litrů pro uložení objemných předmětů. Zadní výklopné víko se otevírá ve vhodném úhlu a nezabírá místo v zavazadlovém prostoru, který je rovněž vybaven užitečnými háčky na zavazadla, které se dobře uplatní při nakládání nákupů.

Čtyřkanálový protiblokovací systém brzd ABS se čtyřmi snímači (protiblokovací systém brzd)
Vyspělý čtyřkanálový protiblokovací systém brzd ABS se čtyřmi snímači je součástí výbavy všech modelů. Systém, který ovládá brzdný tlak působící na každé kolo, se vyznačuje dvoupístkovými čelistmi na předních kotoučových brzdách s vnitřním chlazením. Zahrnuje také systém elektronického rozdělení brzdné síly Electronic Brake-force Distribution, který zkracuje brzdnou dráhu při plném zatížení.

Prstencové výztuhy karoserie
Přední, boční rám a pomocné výztuhy obklopují motor a jsou zkonstruovány tak, aby omezovaly náraz ze všech směrů. Prstencové výztuhy karoserie kolem prostoru kabiny vedou od střechy ke dveřím, sloupkům a podlaze prostřednictvím jediného pevného a energii pohlcujícího rámu, který dokáže redukovat nárazy a ochránit celý prostor kabiny.

Ochrana chodců
Prostor mezi kapotou a motorem má chránit chodce při nehodě. Je navržen tak, aby omezoval případný náraz hlavy chodců do tvrdých částí motoru při jejich dopadu na kapotu. Forester je také vybaven předními nárazníky pohlcujícími energii a oddělitelnými stírači.

Nový Forester v modelovém provedení pro rok 2009 oceněn titulem „Top Safety Pick" institutu IIHS

Institut IIHS (Pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu) udělil novému vozu Forester v modelovém provedení pro rok 2009 nejvyšší možné ocenění „Top Safety Pick" (nejlepší volba z hlediska bezpečnosti). Vozy se mohou kvalifikovat pouze tehdy, jsou-li vybaveny systémem elektronického řízení stability vozu a získají nejvyšší možné ohodnocení (Good) v nárazových zkouškách (pro čelní náraz, náraz z boku i zezadu) prováděných institutem IIHS.

Institut IIHS uvádí, že dosáhnout nejvyššího ohodnocení není snadné, protože ocenění má odrážet snahy o neustálé zdokonalování
v oblasti bezpečnosti – je tedy nutné získat špičkové skóre v nárazových zkouškách a vozy musí být vybaveny systémem elektronického řízení stability, který je ovšem standardní výbavou modelu Forester.

„Výsledky dosažené modelem Forester jsou dalším potvrzením snahy společnosti Subaru nabízet zákazníkům ty nejmodernější technologie v oblasti bezpečnosti," uvedl Adrian Lund, prezident institutu IIHS. „Nikdy nemůžete vědět, jaká autonehoda vás může potkat. Je tedy důležité vybrat si takový vůz, který vás ochrání před nehodami všeho druhu. Označení Top Safety Pick má napomoci zákazníkům vybrat si takový vůz, který je nejbezpečnější volbou."

Hodnocení výsledků čelního nárazu vychází z nárazových zkoušek prováděných při rychlosti 64 km/h proti překážce, se kterou se vůz střetne částí své přídě. Boční náraz se vyhodnocuje na základě zkoušky, kdy se vůz střetává svým bokem s vozíkem jedoucím rychlostí 50 km/h. Tento vozík (bariéra) má tvar čelní partie terénního vozu nebo pick-upu. Ochrana při nárazu zezadu se vyhodnocuje podle schopnosti opěrek hlav chránit cestující v případě kolize, kdy do stojícího vozu narazí zezadu jiný vůz rychlostí 32 km/h. Sedadla jejichž opěrky hlavy získají jiné skóre než vynikající nebo přijatelné jsou pak celkově označena jako nevyhovující.

Stále delší seznam technologií dynamické bezpečnosti ve Foresteru v modelovém provedení pro rok 2009 zahrnuje standardně dodávané kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech s protiblokovacím systémem (ABS) pro všechna kola (se čtyřmi kanály a čtyřmi senzory) a asistentem pro brzdění v nouzových situacích, stabilizační systém a stálý pohon všech kol Symmetrical AWD. Nové provedení Foresteru je rovněž vybaveno brzdovým asistentem.

Základem pasivní bezpečnosti modelu Forester je léty prověřená rámová kostra karoserie s prstencovými výztužemi. Mezi základní prvky výbavy z oblasti pasivní bezpečnosti patří zdokonalené čelní airbagy SRS Subaru, boční airbagy montované do sedadla řidiče i předního spolujezdce a dále standardně dodávané boční hlavové airbagy. Pokud čidlo převrácení vozu (nový prvek výbavy) vyhodnotí situaci jako kritickou, automaticky se aktivují boční hlavové airbagy.

 

 


 

Výjezd na Ještěd

Subaru AWD

 

Free business joomla templates